09 oktober 2013

Midrocs HR-chef vinner pris

Pernilla Börjesson, HR-chef på Midroc har utsetts till Årets Employer Branding-manager för sitt arbete med att attrahera och rekrytera talanger på ett effektivt och innovativt sätt.

Priset delades ut på Talent Excellence Awards som anordnas årligen av Universum Communications. Vid samma tillställning presenterades även resultatet från årets Karriärbarometer där Midroc är en av arbetsgivarna som ökar mest i popularitet bland Sveriges ingenjörer.

Den årliga undersökningen Karriärbarometern är en undersökning som vänder sig till yrkesverksamma ingenjörer och innehåller frågor kring arbetsgivare och karriär. I årets mätning är Midroc en av raketerna, alltså ett av de företag som ökat mest. Jämfört med förra årets resultat har Midroc stigit 19 placeringar och hittas numera bland de topp 100 högst rankade arbetsgivarna bland svenska ingenjörer.

Pernilla Börjesson, HR-chef Midroc,
– Det är otroligt roligt, både med utmärkelsen och de positiva resultaten från Karriärbarometern. Att det vi gör uppmärksammas ser jag som en bekräftelse på att vi gör rätt saker. Jag vet ju hur mycket arbete som våra bolag och medarbetare lägger ner för att tillsammans skapa en gemensam kultur som gör att vi blir mer konkurrenskraftiga. Midroc består av individer med ett skarpt affärssinne och stort hjärta, en tilltalande kombination. Jag är helt enkelt oerhört stolt över att jobba på Midroc!

Priset delades ut med motiveringen:
"Denna person brinner för att skapa en gemensam kultur för hela företaget och alla dess medarbetare. Med en hög ambitionsnivå leder hon arbetet med att stärka företagets employer brand bland de unga talangerna; ett arbete som går inifrån och ut och fokuserar på att nöjda medarbetare är de bästa ambassadörerna. Universum Communications vill utse Pernilla Börjesson på Midroc till Årets Employer Branding-manager mot young professionals."

– När vi har så många bolag och verksamheter blir det kulturen som förenar oss. Tillsammans skapar vi ett Midroc som känns igen oavsett om du är medarbetare, kund eller partner, säger Pernilla Börjesson. Framöver kommer vi att fortsätta tydliggöra vår kultur och personlighet. Vi anser att våra medarbetare, kunder och partners är våra främsta ambassadörer och då vår kultur växer med dem innebär det att det här är ett arbete som aldrig kommer kunna räknas som färdigt. Men på Midroc gillar vi utmaningar, och jag är helt övertygad om att vi är på rätt väg för att vara en attraktiv arbetsgivare, både nu och i framtiden.

Januari 2022 blev vi Granitor

Som Midroc har vi tillsammans med kunder och partners utvecklat hållbara lösningar i över 25 år. Nu har vi blivit Granitor. Samma människor, samma engagemang, samma möjligheter – nytt namn.

Läs mer om namnbytet här