Kommunikationschef till Midroc Properties

Midroc Property Development utvecklar och förvaltar fastigheter, såväl kommersiella lokaler som bostäder. Vi kan erbjuda ett stimulerande arbete i ett företag som utvecklas och vill bidra med nya hållbara fastigheter där människor och verksamheter kan utvecklas.

Är du en erfaren och nyfiken kommunikatör med högt engagemang som vill delta i Midroc Properties fortsatta utveckling och är redo för nästa utmaning?

Beskrivning

Uppdraget innebär att strategiskt, taktiskt och operativt arbeta med att förvalta och utveckla intern och extern kommunikation på Midroc Properties, samt att aktivt arbeta för att skapa en kommunikativ organisation.

I din roll som kommunikationschef kommer du bland annat att:

  • planera och leda Midroc varumärkesarbete
  • skapa, planera och genomföra kommunikationsplaner
  •  stötta ledning och övriga chefer i kommunikationsfrågor
  • ansvara för kriskommunikationen
  • arbeta strategiskt och operativt med PR; PR-planer, aktiviteter, medieträning, mediebevakning.
  • tillsammans med HR utveckla företagets employer branding
  • omvärldsbevaka
  • ha ett tätt samarbete med marknadsfunktionen
  • sätta upp riktlinjer för extern kommunikation i sociala medier
  • producera och beställa kommunikationsmaterial
  • planera och organisera Midroc Properties deltagande vid Almedalen

I rollen ingår personalansvar för en medarbetare och du rapporterar till Jane Kylberg, chef support och verksamhetsutveckling.

Vad behöver du vara bra på och gilla att göra

För att lyckas med uppdraget och trivas i rollen som kommunikationschef på Midroc Properties tror vi att du är en person som lätt skapar nya relationer, gillar samarbeten och är affärs- och resultatorienterad. Du trivs i att arbeta i ett högt tempo i en miljö där alla strukturer ännu inte är på plats och där du kan få användning för dina utmärkta förmågor att ta initiativ och skapa strukturer.

Vad behöver du ha med dig?

  • Examen i Medie- och kommunikationsvetenskap eller annan relevant högre utbildning
  • Minst 5 års erfarenhet av brett kommunikationsarbete, internt och externt
  • Erfarenhet av kriskommunikation och PR
  • God förmåga att producera målgruppsanpassade texter till olika kanaler
  • Erfarenhet från att ha drivit förändrings- och/eller digitaliseringsprojekt
  • Van beställare hos externa leverantörer

Annat som är viktigt

  • Erfarenhet från branschen är starkt meriterande
  • Du talar och skriver svenska flytande och har goda kunskaper i engelska.
  • Goda kunskaper i MS Office 365
  • Tjänsten är på 100% och utgår från Malmö
  • Tillträde så snart som möjligt/enligt överenskommelse

Ansökan

Vi önskar få in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 2 april 2019. I den här rekryteringen samarbetar Midroc Properties med Hammer & Hanborg.

Du kommer till ansökan genom att klicka här.

Om frågor kring rekryteringsprocessen eller om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Charlotta Rydström på Hammer & Hanborg; 0702–303 499, charlotta.rydstrom@hammerhanborg.com

Vi ser fram emot att få höra från dig!

Midroc Europe är en heltäckande partner inom områdena fastighet, bygg, industri och miljö. Vårt mål är att stärka kundens konkurrenskraft och att genom hållbara lösningar och nytänkande vara med och bidra till en bättre framtid. Verksamheten är internationell med Sverige som utgångspunkt. Vi är 3600 medarbetare och under 2017 omsatte vi 6,7 miljarder kronor.